fredag den 29. januar 2010

Første indlæg: Fredag d. 29. januar 2010

En lidt forsinket start kan man vist godt kalde det, men det er ikke værd at dvæle for længe ved. En blog er nu født.

Oddsne er for, at hvis du læser dette, læser du også Christinas blog, så jeg vil ikke kede dig for meget ved at gentage alt, hvad der er sket. Ikke desto mindre gennemgår jeg lige, hvilke spændende ting, der er hændt de sidste par dage.

Det er nu over en uge siden, vi landede i England og havnede i Oxford. Det vil sige, det er syv dage siden, men klokken er i skrivende stund 20:54 lokal tid, så ikke meget mere end en uge...
En overnatning på Athena Guesthouse senere, og vi flyttede ind på Clive Booth Hall, der er vores hjem de næste par måneder. Det er et godt sted, virker det til, og fem minutters gang fra Oxford Brookes. Og et kvarters gang til Headington Shops. Fem minutters gang til et stoppested, hvor gratis (for beboere i Clive Booth) busser kører én til centrums smukke gamle bygninger.
Så vidt jeg husker var det søndag, vi så byen på en guidet tur, gratis for nye internationale studerende ved Brookes. Fantastisk by. Hvis jeg havde et større sted end det vandrette kosteskab der er mit værelse, og englænderne tog en kollektiv beslutning om at skille sig af med klam mad... Et godt sted at bo, når man er glad for gamle bygninger, hyggelig stemning og den kultur, der er her.

Mandag og tirsdag gik med henholdsvis forberedelse til livet som international studerende og indskrivning, der var helvede på jord. Og så en hyggelig tur for en betragtelig mængde internationale studerende, os begge inklusive, til en pub/bar for at fejre Australia Day, efterfulgt af en sund tur til fods mod vores nye hjem. Det er befriende, at der er så lange, høje bakker omkring hvor vi bor, for man får automatisk rørt sig lidt, når man går rundt - særligt når man, som jeg, er stædig nok til ikke at sætte farten ned, blot fordi det bliver hårdere at gå...

Min oftest svigtende hukommelse har gjort det igen, og jeg kan kun gætte på, hvad vi lavede i onsdags. Jeg tror, vi handlede ind... Men nok om onsdag, ikke mere tid bør spildes over den dag.

Torsdag lavede vi også et eller andet... Vi tog i hvert fald ind omkring centrum/gågaden og handlede ind. Mærkværdigt nok er onsdag-torsdag nærmest fuldstændig væk i min hukommelse...

Og så er vi nået til i dag, fredag, hvor jeg har vasket tøj til overpriser (opdagede på den hårde måde, at maskinen ikke vekslede), fået mit buskort, været forbi posthuset og forbi min egen personlige postkasse, som jeg har købt, og har vandret fra Headington Shops til Oxford Brookes Gipsy Lane Campus... Forøvrigt et ret sejt navn til en gade, hvor et universitet ligger...
Hvad bringer morgendagen så? Det vi har planlagt er en tur til Bath, måske efterfulgt af en tur på Morals Bar der ligger under 150 m herfra. Clive Booth Hall er åbenbart en party-hall, var der nogle meget venlige tyske studerende, der fortalte os. Max, Mathias, og så to til, hvis navne har forvildet sig ind i glemslens tåger. Og jeg var ikke engang det mindste fuld den aften...

Lidt kort om, hvad jeg har fået anskaffet mig. En privat postkasse, da postleveringen til vores Hall ikke altid er så sikker - vi må for eksempel ikke få vores engelske VISA-kort sendt hertil af sikkerhedsårsager. Så har vi fået engelske VISA-kort fra banken Santander, der, ganske belejligt, har en filial på Brookes... En ny engelsk telefon, og et strygejern på tilbud!

Jeg forsøger at lære mig selv nogle gode vaner, mens jeg er herovre, ved siden af alt det studierelevante, jeg gerne skulle lære også. Det vil selvfølgelig være klogest at holde specifikt hvilke vaner, det drejer sig om, for mig selv, så jeg ikke behøver se det som en skuffelse, hvis det fejler. Man skal dog ikke altid vælge den nemme løsning, men jeg er for træt lige nu til at vælge andre løsninger.

Med det som undskyldning vil jeg slutte første indlæg nu. Hvis jeg kan lokke nogle billeder ud af Christinas kamera i nær fremtid, vil jeg se om ikke jeg kan lægge nogle gode nogle ind også, så det ikke kun er mine gyldne ord, der fanger interessen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar