søndag den 31. januar 2010

Mærkelige madvarer

England byder på forfærdeligt meget mad, der ikke er kompatibelt med menneskelige smagsløg. Her er lige en kort liste over et gruopvækkende fænomen: chips. Selvom englænderne har været smarte nok til at lave poser, der indeholder mindre poser chips (så man f.eks. køber 6 små poser af vist omkring 35 g i én stor pose, så det er portionsinddelt), så er det indholdet af de mindre poser, der lyder som noget Stephen King kunne have fundet på.

Der er rigtig, rigtig mange, og knap så mange af de normalevarianter vi kender i Danmark som salt, sourcream & onion, barbeque osv.

Et mindre udpluk af forskellige smagsvariationer, som måske bliver udviddet når jeg husker flere:
Salt (Ikke så overraskende)
Cheese & Onion
Salt & Vinegar
Prawn Cocktail
Steak & Onion
Turkey & Stuffing
Worcester Sauce
Smoky Bacon
Roast Chicken
Pickled Onion

Jeg tror endda også, at de har chips med "Cheeseburger"-smag... og mango-chili... England for pokker...

3 kommentarer:

  1. ved ikke helt hvorfor men turkey og stuffing lyder lidt lækkert? bedre end hvad går for chips i dne her del af verden... stegte græshopper er altså ikke super lækkert at snacke..) har du smagt nogle af disse mærkelige chips? og spiser man dem ikke med fisk?

    /lau

    SvarSlet
  2. Jeg ville hellere spise vores chips end stegte græshopper.. Ad.

    SvarSlet
  3. @Lau: Nej, man får nogle kartofler (pommes frites) til fisk. De kalder tingene noget mærkeligt herovre. Jeg tror nok, at firmaet bag disse kalder dem Crisps, men der er vist andre udtryk. Og ja, den saltede version smager ret godt. Smoky Bacon smager faktisk lidt af bacon, men det er ikke kun på den gode måde. Og Beef & Onion er jeg ked af at sige også smager af Beef & Onion... De er ret gode til at ramme smagen, men jeg vil egentlig hellere have en rigtig bøf en chips med bøf-smag. ;)

    SvarSlet